zaterdag 25 januari 2014

blocken en Rowan 55

Mijn huiswerk voor komende maandag is klaar. Vanmorgen geblockt. Blocken van breiwerk, maakt dat het mooi egaal, glad en recht blijft. Dit doe je door de lapjes of je breiwerk  (voordat je het in elkaar zet) een minuut of 10 in een sopje (Eucalan) te leggen. Daarna met spelden, liefst met "kopspelden" op een gladde ondergrond te spelden. Ik leg er zelf vaak een (thee)doek tussen, zodat het vocht beter wordt opgenomen. En dan wachten....
En tijdens dat wachten, bekijk ik de nieuwe Rowan 55 (al te koop bij de Afstap)! Deze keer weer prachtige verfijnde kantpatronen, patronen geïnspireerd door de Moorse kunst en een aantal basics, waarin veel lijnenspel. Ik ga snel verder bladeren....

1 opmerking:

  1. Ja ja Hanneke, morgen de start van Het Betere Breiwerk! Leuk, ik heb er zin in, hopelijk jij en de andere cursisten ook. Tot morgen!
    PS Je proeflapjes zien er veelbelovend uit hoor. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen