woensdag 16 juni 2021

Finishing touch

Het vest Cockatoo Brae (gebreid van Rennie Supersoft 4ply, droeg ik al een jaar. Er lag, langer dan een jaar, al een bandje klaar om erop te zetten. Nu zit het er dan eindelijk op. Het is een fraaier gezicht zo, afgewerkt.

En ook de Epistrophy van Alpaca Soft DK (beide patronen van Kate Davies) heb ik een bandje gezet. 
Het vest Rosa wat ik breide van Summerlite DK, is ook af. Het was een hele opgave om er de juiste knoopjes bij te vinden. Uiteindelijk vond ik deze hele oude knoopjes in mijn eigen voorraad. 
Kijkend op Ravelry, in breiboeken en overal zie ik steeds weer prachtige kledingstukken die ik wil breien. 
Zo vond ik op Ravelry deze prachtige sokken. Het patroon is Soda Water van een Japanse ontwerpster. Het is heel nauwkeurig geschreven, bij het patronen zitten qr-codes. Wanneer je deze scant, ga je meteen naar de filmpjes met uitleg over de techniek, prachtig gedaan! Het leuke is, dat ik ook weer een paar nieuwe dingen heb geleerd 😀. Ik brei deze enkel sokjes van Socks Yeah met één streng voor een paar sokken en een restje voor het randje. 
Uit het boek Strands of Joy wilde ik graag het model Sprout maken. Van een deel van garen uit mijn voorraad en een deel van Rennie garen. Helaas hebben we heel erg lang deze keer op het garen moeten wachten. Deels te wijten aan de Brexit. Maar nu deze week eindelijk de kleur binnen kwam, waarmee ik aan de slag wilde, ben ik ook meteen begonnen. 
Een dag vrij gaf me de ruimte, om eindelijk te beginnen met de schapenvacht te wassen. Deze vacht wil ik na het wassen kaarden, spinnen en breien. En wie weet, durf ik het aan om zoveel te spinnen, dat ik er een trui of vest van maak. Dit is wel een heel groots plan, dus het resultaat kan nog wel een hele tijd duren. 
Ook in de zomermaanden brei ik door, maar omdat er meestal wat minder reuring is op brei-gebied, kom ik aan het einde van de zomer weer terug met een nieuwe blog.
Mooie zomer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten