woensdag 8 juli 2020

Breiwerken onder handen

Heerlijk op een zomerse dag buiten zitten breien aan Sweet Woodruff sokken met het prachtige garen Merino Twist Sock van Wol met verve. En niet alleen mooi, maar het breit ook nog eens heerlijk! Inmiddels zijn de sokken klaar. Bijna jammer dat ze al af zijn,  zo een leuk project om te maken! Ik bewaarde dit breiwerk en nam het breiwerk mee in een zelf geborduurd linnen zakje, een projecttasje!  Een pakketje wat ik ooit een keer had gekocht. En wat een toeval, ook dit bleek van Un Chat dans l'Aiguille  te zijn.
Het "polo shirt" wat ik breide is klaar. Hiermee ben ik juist blij dat het klaar is, want op 2,75 mm met katoen breien, het is niet helemaal mijn hobby.  Het basismodel is Caister uit Rowan 41 van Marie Wallin, waarin ik zelf wat veranderingen aan heb gebracht. Prachtig detail (dat komt van Marie Wallin) vind ik, dat de randjes van de kraag en het V-stukje zijn afgezet met een heel klein randje. Dit doe je door alle steken op te nemen en meteen de volgende naald weer af te kanten. Ik breide de top van resten katoen die ik nog had liggen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten