woensdag 7 augustus 2019

Rowan wintergarens 2019/20 en sokken Mouches

Het Rowan magazine 66 laat nog even op zich wachten (15 augustus), maar de nieuwe wintergarens en nieuwe kleuren van bestaande garens zijn al binnen. En ohohoooh, wat is dat toch weer smullen elke keer! Er is het prachtige mooie garen, Rowan Island Blend in frisse en donkere kleuren. Het garen voelt heel zacht (fine merino wol, baby alpaca en zijde) met een looplengte van 125 m voor 50 gr. Ik denk dat het als het gebreid is, mooi zal vallen.
Daarnaast is er Rowan Cashmere Haze, een super zacht garen van Baby Alpaca, Cashmere en Zijde, looplengte 230 m, 25 gr.
Deze keer heeft Rowan ook schitterende nieuwe kleuren voor een aantal bestaande garens, waaronder de Felted Tweed. Hiervan zijn een aantal kleuren speciaal ontworpen door Dee Hardwicke.
Het is elk jaar weer moeilijk om niet meteen aan van alles en nog wat te beginnen met breien als zoveel moois binnenkomt. Natuurlijk ben ik wel met iets begonnen :-) met de nieuwe kleur van Valley Tweed 119. Deze vind ik heel mooi. Ik brei er het vest Quiet Starts van Joji Locatelli van. Een leuk patroon, top down lace.
Lang had geleden had ik een keer bamboe sokkengaren gekocht, met het idee, dat dit wel eens prettig kan zijn voor zomersokken. Eindelijk zag ik een momentje om hieraan te beginnen. Ik brei het patroon Mouches van Susanne Reese. Ook weer erg leuk om te breien en zekerniet saai :-)! Door het toevoegen van verkorte toeren op de zool-kant, zakt het sokje minder snel af. Ik leerde er ook weer iets nieuws bij: crochet picot cast off. Deze gaat als volgt: *je steekt in de eerste steek met de haaknaald en haakt drie losse, haak dan in de volgende steek en haal de draad door deze twee steken heen. Kant dan twee steken af met de losse haaksteek en herhaal vanaf *.








1 opmerking: