woensdag 10 augustus 2016

toveren met kleuren, kaarden

Deze weken heb ik wat meer vrije tijd dan anders. Allereerst zijn er dan allerlei verplichtingen, maar er komt nu ook ruimte voor creatieve dingen. Zo kreeg ik ineens zin om wol te kaarden. De kaardemolen stond lang ongebruikt. Wilde er wel mee werken, maar de tijd ontbrak. Heb de draad weer opgepakt. Het is zo prachtig kleuren bij elkaar te voegen en het resultaat te zien!
de kaardemolen
strengen ongesponnen wol




Het kaarden gaat snel. Je kunt de garens één keer door de molen halen en steeds een klein plukje wol/kleur toevoegen, het resultaat ziet er dan uit zoals hierboven. Je kunt daarna de zelfde gekaarde wol nog enkele malen door de molen halen, steeds in kleine plukjes. Dan wordt het garen meer en meer gemengd en lijkt het meer op een soort tweed. Dat is ook mooi. Nu kies ik voor deze methode. Er ligt een aardig stapeltje gekaarde wol, ik denk dat het tijd is om te gaan spinnen.

Nog even een update van het vest Petal, als ik in alle rust kan breien, gaat het fantastisch. Maar zodra ik wordt afgeleid, kan ik het breiwerk beter wegleggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten