woensdag 15 juni 2016

Olijvenhout Click, Haps, proefbreien

Deze week heb ik gebreid met de Addi Click Olijvenhout-set. Het breide echt heerlijk. De punt is iets puntiger dan die van de bamboe. Dit steekt makkelijker in (hierdoor ook twee keer in de draad gestoken). De naald voelt stevig in de hand en voelt heel solide en licht. Echt en aanrader.

Kate Davies heeft weer een nieuw boek uitgebracht: The book of Haps. Een boek vol geschiedenis over de hap en wanneer is het een shawl en wanneer een hap, waar komt het vandaan en nog veel meer informatie. Daarnaast staan er 12 patronen in van "haps", waarvan er één van Kate zelf en de rest van andere ontwerpers. Er staan prachtige foto's in en een aantal heel erg mooie Haps.


Het leek me al langer leuk, om een keer proef te breien voor iemand die een breisel ontworpen heeft. Er zit op Ravelry een groep test knitters, de testingpool. Vorige week heb ik me opgegeven voor een testen van sokken met kabels. Zondag kwam het patroon in mijn mailbox. Ben meteen begonnen met Regia 4ply, kleur 2137.  Maar helaas, na breien van het boord, bleek dat deze niet uitkwam op het patroon. Dus wachten tot moment van overleg (US), boord uitgehaald en opnieuw begonnen. En het is leuk! Het patroon is Dynasty Socks van NanaKknits. Het is dus niet mindless breien, maar scherp blijven of het patroon klopt en er zit een deadline achter: 15 juli.
Vorige week had Anna van de Stitch 'n Bitch de Pijp 3 schaapjes mee. Ik vind ze zo leuk, vooral zo met z'n drietjes, dat ik een foto ervan op mijn blog plaats.
En nog wat levende plaatjes...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten