woensdag 1 maart 2023

Op de naalden

Geen nieuwe wol kopen, oude projecten afmaken en liggende wol oppakken en een project voor zoeken. Ik ben er al een tijd mee bezig, zwicht natuurlijk af en toe voor iets nieuws, want werken in een wolwinkel is elke dag mezelf een beetje inhouden. Daarnaast ga ik af en toe met mijn breivriendinnen op zoek naar nieuwe garens, nieuwe wolwinkels, ook dan is het zaak de inkoop zo beperkt mogelijk te houden. 

Voor nu ben ik bezig met wanten Nightfrost van Knittinglotta gebreid van Pirkkalanka uit Finland. Stevige, goed getwijnde wol en breit lekker in jacquard. Voor een trui zou ik het wat ruw vinden, maar voor wanten is het prima.

Met Summerlite 4ply had ik vorig jaar een plan om daar een vestje van te maken met korte mouwtjes. Het patroon vond ik schitterend: Blooom van Anne B. Hanssen. Goed uitgerekend en begonnen. Origineel was in wol, andere stekenverhouding, valt anders. Maar ik dacht toch, volgens mij kan het. Maar na diverse pogingen, besloten het uit te halen. Patroon prachtig, mooie katoen, maar het werkte niet. Na maanden laten liggen, het werd tenslotte toch winter, nu, met het zicht op het voorjaar, gestart met Klara, ook van Anne B. Hanssen. 

Wol met Verve heeft prachtige handgeverfde garens, waaronder ook pakketten met mini's, schitterende kleurencombinaties en voor mij werkt dit heel erg inspirerend. Zo mooi, maar wat ermee te doen? Ik bedacht om granny's te haken en van alle lapjes een shawl te maken, dat wordt kleurrijk in dit geval, maar ik denk ook, dat het prachtig wordt. De strengetjes zijn natuurlijk ook heel erg leuk om je sokken te verrijken met een andere kleur boord/hiel en/of teen. Maar eigenlijk te mooi hiervoor!


Met de Felted Tweed heb ik veel gebreid, een heerlijk garen, breit en draagt geweldig. Daardoor heb ik van dit garen ook aanzienlijk wat resten. Ik heb wat leuke kleuren bij elkaar gezocht en brei daar nu Simple Stripes van SuviKnits. Heerlijk mindless en als ik zin heb in kleurverandering, pak ik weer een nieuwe kleur. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten