woensdag 20 juli 2022

Haken, breien en kaarden!

Nooit had ik echt interesse in haken. Op zich is het best leuk om te doen. Door een enthousiaste klant in de winkel, was mijn interesse gewekt. Het was de deken Rock van Lisa Richardson uit Rowan 71, gemaakt van Cotton Cashmere, prachtig! Nu wilde ik niet meteen een hele deken maken. Ik begon met een restje katoen, en ja, het lukte! Ik kreeg een plan, had nog een hele zak met resten liggen van Rowan Pure Wool Worsted. En de kat had een "dekentje" nodig, zodat hij lekker op de stoel kan liggen. Zo ben ik hieraan begonnen, nu op de helft. En het smaakt naar meer. 
Zoals ik eerder al schreef, ben ik bezig met oude projecten afmaken. Ik moet zeggen, dat het me niet altijd meevalt. En lukt. Nu kwam er weer een prachtig patroon voorbij om te test breien, sokken voor Joanna Ignatius: https://www.ravelry.com/people/micira-pixia. Ik kon het niet laten. 
Voor- en achterkant verschillend, zo een heerlijk breiwerk!
Via via kreeg ik wat wol van een hobby-boer. Begonnen met wassen en kaarden. Ook dit project wacht op verdere aandacht. Spinnen en dan breien en nog het grootste deel kaarden.
En ondanks de zomer, ietsje minder druk, toch altijd te kort tijd voor al mijn plannen. 
En ook vandaag op mijn vrije dag, zal ik niet veel breien, want ........

op naar de Weversmarkt in Hoorn!
Maar wel met een breiwerk in mijn tas :-)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten