woensdag 24 februari 2021

Budding & Strands of Joy


voor het knippen van het vest, eerst alle steken vastzetten

Het vest Budding van Anna Johanna is af, dit vestje is een feest om te breien en te dragen. En,  precies op het juiste moment voor mij, is het eerste boek van Anna Johanna (Fins) uitgekomen: Strands of Joy. Zij maakt prachtige ontwerpen en in haar boek staan wel 20 leuke, draagbare kledingstukken. Daarnaast is het boek heel mooi uitgegeven met een harde kaft en hele mooie en sfeervolle foto's. Het boek is uitgegeven door Laine en dat merk je aan de hele vormgeving en uitstraling. Dit boek wil je gewoon hebben!
Ik breide de Edith Wrap  van Lisa Richardson van het garen Rowan Rowan Island Blend en hield daar hele kleine restjes van over. Hiervan maakte ik een hoofdband, net genoeg van de restjes. Voor een groot deel, hield ik het patroon aan, breide deze hoofdband alleen in de rondte, dus paste rechte en averechte naalden aan. 
Omdat ik onverwacht een dag "ijsvrij" was, kwam er ineens ruimt voor een leuk plannetje. In Making 6 staat een klein etuitje en ik had nog wat Japanse stofjes liggen. Ik begreep hoe ik t moest maken, al was het stukje met de rits en de voering toch weer een uitdaging. 
Dit smaakt naar meer, van mij mag er meer "ijsvrij" komen 😀.
voorlopig voelt het als lente, ook heerlijk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten