woensdag 2 december 2020

Veel te breien

Al die prachtige garens en kleuren die binnen kwamen, daarvan sloeg mijn breihart op hol. Rustig ademhalen en goed nadenken. Wat eerst. Ik viel als een blok voor Rowan Kid Classic in kleur groen (autumn leave), daar moest een vest van komen. Ik had meerdere ideeën, maar meest favoriet was wel de Big Love van Ankestrick. Helemaal geschikt voor dit garen en deze kleur. Je start bij dit patroon met het middendeel van de sjaalkraag, steken opnemen voor de schouders, verkorte toeren, mooie randafwerking en leuk patroon om te breien: kortom, heerlijk breiwerk!

Deze halve lock down, het herfstige weer, nopen mij tot meer binnen zitten en breien, geen straf. Voor mijn lessen breide ik en mijn deelnemers de Edith Wrap van Lisa Richardson. Ook dit was een erg leuk breiwerk door "mozaïek" breien, verkorte toeren en de kleuren combinaties. Je kunt voor dit project kiezen uit verschillende soorten garens:  Rowan Island Blend (mijn keuze), Cotton Cashmere of Creative Linen. Of natuurlijk een ander soort wol/garen met de juiste stekenverhouding (20 st/10 cm in ribbel). 

De feestdagen komen eraan, daarom heb ik extra hard gebreid aan de trui voor mijn zoon. Bijna klaar: Stonehaven gebreid van Pure Wool Superwash Worsted. Een stevig garen wat wel tegen een stootje kan en vooral handig te wassen in de wasmachine!



 

2 opmerkingen:

  1. Leuk verhaaltje Han. En super dat je een (stoere) trui breit voor Jarco! :D
    lieve groetjes, Birgitte

    BeantwoordenVerwijderen