woensdag 26 juni 2019

Hawthorn, Garden Tiles en Hearten

Weer twee projecten afgerond. Allereerst de "test"-sokken voor Sandra C Designs. De testknit was al lang afgelopen, daar was maar één sok voor nodig. Gelukkig heb ik de tweede sok nu ook klaar. Het patroon heet Garden Tiles. Er zat een klein "moeilijkheids dingetje" in, waarover ik steeds struikelde, ook bij de tweede sok.

Vervolgens breide ik de boorden aan het vest Hawthorn van Marie Wallin met de British Breeds. En om de steek-steken enigszins onzichtbaar te maken, naaide ik een mooi bandje op de steeksteken. Het breien van dit vest met deze wol, was een heerlijke bezigheid, bijna jammer dat het nu klaar is. 



Alhoewel, het geeft ook weer ruimte voor iets nieuws :-)! Het plan lag er al langer en nu ben ik er dan toch aan begonnen, het vest Hearten van Kim Hargreaves. Niet moeilijk, maar wel opletten. En natuurlijk ging het fout. Gelukkig heb ik ooit bij Carla Meijsen Het Betere Breiwerk gevolgd. De verkeerd gekabelde kabels liet ik een aantal naalden zakken en breide hem opnieuw, zonder het hele stuk uit te hoeven halen. Ik brei het vest van Rowan Softyak DK, een mooie katoen met o.a. wat yak in de bol, wat het heerlijk zacht maakt. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten