woensdag 21 november 2018

Vervolg de Afstap 45 jaar en breiwerken

Het laatste weekend van de feestweek in de Afstap (3 t/m 11 november 2018) kwam Martin Storey naar de Afstap. Dat weekend werden we officieel uitgeroepen tot Flagship Store.
Op zaterdagavond gaf Martin Storey een lezing in de winkel. Hij vertelde hoe hij knitting designer werd, een interessant verhaal van een boeiende en vooral heel sympathieke man. Eén van zijn eerste ontwerpen was een trui voor barbie-Ken. Rond zijn twintigste breide hij een trui van Patricia Roberts (een ontwerpster uit de jaren 70/80 die schitterende breisels ontwierp).
Ontwerp Patricia Roberts

trui en sjaal voor barbie Ken 

Martin heeft inmiddels zo'n 150 boeken op zijn naam staan, veelal truien/vesten met kabels.
Ondertussen lagen mijn breiwerken op een heel laag pitje. Ik brei aan de Cockatoo Brae van Kate Davies met het prachtige garen Rennie Supersoft 4 ply. Met naald 2,75 mm, gaat niet zo snel maar breit heerlijk. Bij vermoeidheid en "even snel", pak ik het breiwerk sjaal van Brushed Fleece en Rowan Cosy Merino en voor de uitdaging, ben ik nog een testknit begonnen met garen uit mijn "stash".




Geen opmerkingen:

Een reactie posten