woensdag 24 oktober 2018

Magische Motieven, lace shawltje en feestweek Afstap

Deze week kwam er weer een nieuw boek van mijn collega Carla Meijsen uit: Magische Motieven. Een schitterend breiboek over een rekenkundige ontwerpmethode (uit Letland) voor het maken van geometrische motieven. Wat heeft dit nu met breien te maken? Wel, deze techniek kun je voor velerlei creatieve ontwerpen gebruiken, dus ook voor je breiwerk. Je kunt met behulp van magische en Vedische vierkanten een (geheime) boodschap breien in je werk. Door een tekst om te zetten in een patroon, krijg je de meest verrassende motieven die je in fair-isle kunt breien. Het boek legt helder uit hoe je dit doet, er staan leuke patronen in om te breien en de herkomst van deze techniek.

mijn naam omgezet in patroon
In de Afstap verkopen we al een tijdje het garen Cowgirlblues Kidsilk in prachtige tinten. Recentelijk zijn er weer wat kleuren bijgekomen, ik kon de verleiding niet weerstaan en kocht een streng (Ocean Drive). Ik brei het slaaltje Luscious Lace Scarf, een erg leuk gratis patroon op Ravelry. Niet moeilijk, maar toch maak ik steevast fouten als ik er 's avonds laat nog aan ga breien.


Vanaf 3 tot en met 11 november hebben we in de Afstap een feestweek, omdat we dan 45 jaar bestaan en omdat Rowan 40 jaar bestaat. In die week geven zowel Christel Seyfarth (lezing en Masterclass)  als Martin Storey (lezing en Masterclass) een lezing en een Masterclass, dit werkt vaak zo inspirerend! Er zijn nog wat plekjes vrij. Daarnaast zullen er vele leuke aanbiedingen zijn die week. Erg leuk als je langskomt!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten