woensdag 1 augustus 2018

Rowan 2018/2019, Weversmarkt en projecten

Nog helemaal in de wolken van het J.C. Rennie garen, is ook net de wintercollectie van Rowan binnen! Rowan bestaat nu 40 jaar en daarvoor hebben ze in dit nummer veel kleding in rode tinten laten ontwerpen en breien. Het ziet er feestelijk uit met al deze mooie breisels.
Het nieuwe garen Alpaca Classic heeft ook een groot aandeel in patronen van het boek Rowan 64. Alpaca Classic is er in 26 kleuren, ziet er prachtig uit en voelt heerlijk zacht (25 g, 120 m, 57% alpaca/43% katoen). Ook hiervan ga ik bedenken wat ik de komende maanden wil gaan breien..
Vorige week woensdag was het weer Weversmarkt in Hoorn. Super gezellig, heel veel leuke stands, praatjes, wolletjes en meer; wat is het toch een feest! Dit jaar had ik een plan: stof voor één of twee projecten van Stik en stof en spinwol van Adrian Art. Beide zijn gelukt. Hiernaast heb ik slechts één streng sokkenwol en een klein beetje spinwol (teveel) gekocht.






Een plan met het nieuwe Rennie garen heb ik ondertussen ook, ik ben begonnen aan Cockatoo Brae van Kate Davies uit het boek Yokes. Het uitzoeken van de kleuren voor dit vest was erg fijn! Het starten van dit project eveneens. De boord begint met een "twisted rib", twee recht verdraaid breien en twee averecht, dat geeft een heel mooi resultaat.
Verder brei ik met Studio Linen aan topje van Kathy Chapman. Wordt mooi, maar toch is breien met wol veel prettiger.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten