woensdag 13 december 2017

St Nic. bij SnB de Pijp, Broni socks en Pixie hat

Ergens rondom Sint Nicolaas wordt er door de breigroep van de SnB de Pijp altijd het Sinterklaasspel gespeeld. Een tafel vol cadeaus, meestal brei-gerelateerd, dobbelstenen en een leuke groep breidames. Het is elke keer weer super gezellig en bij tijd en wijle hilarisch.


Recentelijk was ik begonnen aan een nieuwe "test knit", Broni sokken van Joanna Ignatius. Een heerlijk patroon om te breien en de sok ziet er prachtig uit. Ik breide deze sok uit mijn "voorraad-wol" van Regia Silk 4ply. Dit materiaal voelt zo zacht! ik ben meteen aan de volgende sok begonnen, want ik wil ze graag dragen.
Voor een nieuw lid in de familie ben ik het mutsje Pixie Hat van Debbie Bliss uit Simply Baby aan het breien. Het patroon is in strepen, twee naalden per kleur. Om de overgang mooi te laten verlopen, heb ik "jogless stripes" gebruikt. Nu verspringen de strepen niet bij een nieuwe naald.

Voor dit seizoen zitten de cursussen en workshop erop. De planning voor de nieuwe serie is gemaakt (https://afstap.nl/de-afstap-nieuws/) en de tassencursus is klaar. Het lijkt alsof er nu meer tijd gaat komen, heerlijk wat extra brei-uren misschien?
wat was de stad Amsterdam romantisch maandag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten