zondag 15 maart 2015

aanbreien van een boord

Vestje Greta is bijna klaar. Nu nog de finishing touch, waaronder een boord breien aan het vest.
Als eerste verdeel ik de rand waarop het boord moet komen, zodat de steken gelijkmatig verdeeld over het project komen. Ik plaats dan bv elke 5 cm een "locking stitch marker" en reken uit hoeveel steken ik daartussen moet opnemen.
Vervolgens pak ik een breinaald, haaknaald en de draad. Aan de rand van het project waar de het boord op moet komen, haal ik de haaknaald tussen de steken in door (liefst 2 draden).
Pak dan de draad van de bol met de haaknaald en haal deze draad door je breiwerk heen. Vervolgens plaats je de steek op de naald. Zo ga je de hele rand langs.

Als je alle steken hebt opgenomen, brei je hierop het boord. Dat ziet er dan als volgt uit:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten