woensdag 11 februari 2015

verder met vestje Greta

Afgelopen najaar was ik begonnen met breien van het nieuwe Rowan garen, Rowan Finest aan het vestje Greta (van Sarah Hatton).  Een heerlijk zacht garen van merino wol extra fijn, alpaca en een beetje cashmere. Door het breien van de deken is ook dit breiwerk blijven liggen. Maar nu heb ik het weer opgepakt en ben van plan het af te breien voordat de winter is afgelopen.

Ik ben nu op de plek waar de mouwen worden vast gebreid aan het vest. De mouwen had ik tot de juiste hoogte op de naalden staan, de voorpanden en het rugpand was aan elkaar gebreid tot de hoogte van de mouwinzet. Nog nooit eerder een pas gebreid, ik kan bijna niet geloven dat het zo gaat, past dat? Je breit het rechter voorpand, dan een mouw (rond!), het rugpand, weer een mouw en het voorpand. De mouw op deze manier rondbreien lukt maar net. Alle steken staan nu op de rondbreinaald (80 cm), het zijn er ruim 400. Op de middelste steken van de mouw staan 6 steken op een hulpspeld. Eveneens staan op de hoogte van het pand waar de mouwen komen ook 6 steken op een hulpspeld, deze steken worden later aan elkaar gezet. Wordt vervolgd.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten