woensdag 14 januari 2015

"toverbollen" voor de Cornflower

Het in elkaar zetten van de deken van Kaffe Fassett vergt wat tijd. En eerlijk gezegd, het wordt fantastisch, maar wil ook wel weer eens aan iets anders werken. En ineens had ik afgelopen weekend zoveel zin verder te breien aan de Cornflower shawl van Christel Seyfarth. Voor haar projecten maak je "toverbollen". Je hebt twee kleurencombinaties in haar breiwerken, een patroonkleur en een achtergrondkleur. Van beide maak je een toverbol. Langzaam veranderend van kleur, rol je een bol van de blauw tinten, elke keer een aantal meters. Dit doe je ook van de andere kleuren. Bij mij waren de bollen op, dus moest ik vandaag eerst weer nieuwe maken, voordat ik kon verder breien. En nu maar weer lekker fair-isle breien!




2 opmerkingen:

  1. Wat grappig, de bollen allemaal samen leken me haast niet combineerbaar! Maar het werkstuk ziet er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen